Grattis min prins!

Idag för precis 11 år sedan, föddes en liten prins i Falun. Jag kan inte fatta att det redan har gått 11 år.

♥ Grattis på födelsedagen min Vilgot! ♥

Jag har nu avklarat 14 veckor på min floristutbildning. Förhoppningsvis har jag väl lärt mig något, men jag känner mig ändå väldigt tveksam till att jag ska kunna jobba som florist om 30 veckor. Det kanske inte riktigt är min grej det här med snittblommor, men jag kämpar på ändå.

Något som mer känns som min grej är virkning. Så fort jag har en stund över så hugger jag tag i virknålen för att skapa något trevligt. Mina virkade tofflor har jag visat förut, men nu måste jag visa en ny "påbyggd" variant av dom.
Det är bästaste Tesas julklappstofflor.
Än så länge är hon helt och hållet ensam om sina skafttofflor, men jag misstänker att det inom en snar framtid kommer att skapas fler, av mig och min virknål.




Kommentarer
Postat av: Malin i Grådö

Kul att höra om ditt virkberoende, hoppas det aldrig tar slut :) En undran: Kan du virka farmor Annas grytlappar? (Du kanske säger gammelmormor Anna, men för mig är hon farmor) Du vet de där "våffliga" med diagonala ränder!? Om du kan styra över ditt virkberoende på dessa, så kommer dina produkter att ta mycket mindre plats, och grytlappar kan man ju dessutom ha 10-20 stycken av utan att känna att det får vara nog, så då är julklappsbekymren ur världen för många år framåt! Lycka till!

/Malin

2011-03-01 @ 07:58:53
Postat av: Monki

Malin: Jag vet vilka du menar, jag har aldrig provat att virka såna grytlappar, men det är en bra ide. Måste provas!

2011-03-08 @ 17:51:38
URL: http://chokladnoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0