IKEA

Förra helgen tog vi släpvagnen med oss och åkte till IKEA. Jag hade planerat att köpa både garderob och resårmadrass, plus lite annat förståss. Jag tyckte nog att jag hade planerat riktigt bra hemma, jag hade kollat både katalogen och internet flera gånger och skrivit upp exakt vad jag skulle ha. Ändå höll vi på att få åka hem med tom släpvagn.
Det visade sig att madrassen inte ens såldes på IKEA valbo och garderobsstommen var "slut"!
Små detaljer som jag helt glömt att kolla.

Huruvida garderoben var slut eller inte kan förståss diskuteras. Vi kunde klart och tydligt se att det fanns en hel trave med garderobsstommar. Det var bara det att de var utom räckhåll för oss där de låg en hylla upp på tag-det-själv-lagret. Vi hittade i alla fall en inte allt för trevlig IKEA-typ och frågade om han kunde ta ner dem, men det var minsann ingen självklarhet. Av säkerhetsskäl kunde dem inte tas ner förren tidigast kl. 17.00, och kanske inte ens då. Vi väntade i alla fall tålmodigt och till slut kom garderobsstommarna ner så vi slapp åka hem med tom släpvagn.

Andra saker som fick följa med mig hem var bl.a. handukssvängeln GRUNDTAL och taklampan FADO som jag suktat efter länge.


Veckans bästa nyhet: IKEA kommer till Borlänge.
Äntligen!


Kommentarer
Postat av: Betty

Vadå förra helgen? Det har jag läst i flera veckor nu!

Vi har inte snö på backen, men minus var morgon, pluss på dagarna o soligt o fint.

Kramisar

2009-10-22 @ 21:10:29
Postat av: mia

mONKI: veckans nyhet????roligt,men .......den "nyheten" är gammal...eller som du:URÅLDRIG!!!!!!

2009-10-22 @ 23:11:19
URL: http://henrikssons-familjen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0