Glögg och gardinbyte

Första advent på söndag, och vi har redan hunnit dricka glögg ett par gånger. Igår smakade vi en ny smak (i alla fall ny för mig), Kiviks Päronglögg med smak av ingefära och citrongräs. Jag brukar inte vara riktigt förtjust i såna ljusa glögger, men denna tyckte jag faktiskt var god.


Jag har äntligen putsat mina köksfönster idag och satt upp nya gardiner där. Det blev hyffsat. Jag ska skaffa en till gardinstång och sätta upp längder så småning om också.

När jag ändå var i farten och donade så passade jag på att vrida på bordet och ställa det mot väggen. Det blev också hyffsat.

 


Kommentarer
Postat av: Kina

Jag föredrar alltid mörk glögg, den ska dessutom vara het!

Gardinerna blev ju bra. SBlir det inte besvärligt att byta till röda klassiska julisar snart?

2008-11-27 @ 13:37:36
Postat av: mia

Läs Kina's så har du läst min....Jag är så lycklig att du bloggar idag med!!!Kramar från din vän som är trött!!!

2008-11-28 @ 13:08:27
Postat av: kim

fast hjorthorn-glöggen är godare :D vanilj glögg också:D

2008-12-01 @ 20:53:47
Postat av: mia

Har köpt blåbärs glögg (åt mig) och lingon glögg åt svär föräldrarna.Kan man dricka hjortron glögg om man INTE gillar bären????

Jag har faktiskt en vit starkvins glögg som inhandlades förra året...oöppnad...vågade inte testa!!!

2008-12-03 @ 09:57:05
Postat av: Monki

mia: Jag tycker inte heller om hjortron, men har druckit Duvenkrooks hjortronglögg. Tyckte inte den smakade särkilt mycket hjortron, faktiskt smakade den inte särskilt mycket glögg ens en gång. Rekommenderas ej.

2008-12-06 @ 21:49:28
URL: http://chokladnoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0