Roligare har man ju vart med om!

Igår hade jag en ledig dag, men det märktes då inte. Först en vända till tippen med lite trädgårdsskräp. Sen ringde syster yster och undrade hur det gick med altanen. Om den var färdig för att målas.
Nämen knappast!! Jag har ju jobbat och inte alls orkat skrapa färg.

Hur som helst så kom slavdrivarn hit och då var det bara till att jobba. Skrapa, skrapa, skrapa och tvätta, tvätta, tvätta. Ja, hon var i alla fall snäll och hjälpte till själv också. Men jag måste säga att det är fruktansvärt tråkigt med förarbete inför målning. Vi kom överens om att det helt klart är karlarbete, men tyvärr såg vi inte till någon lämplig kandidat. Hm, måste helt klart komma ihåg att skaffa en sån tills nästa gång altanen behöver målas om.
En händig en!
Nu ska jag ut och grundmåla lite.

Kommentarer
Postat av: kim

haha LOL
moster är då ingen slavdrivare! xD
.................................................................................................................. i morgon får du ju iallafall en ledig dag :D för då ska vi åka karuseller =) fast du får åka med vilgot, för jag tänker åka med johanna :D:D:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D::D:D:D:D:D:

2008-05-09 @ 17:02:08
Postat av: Filip

Du kan alltid låna min karl för händighetskrävande sysslor - men icke målning, där saknas talang, hahah!

2008-05-09 @ 22:37:16
Postat av: mia

En bra kvinna reder sig själv,det vet du väl?
...Tänker du vänta ända tills du ska måla om altanen innan du skaffar en karl?Då hinner du enligt min dotter :bli skrynklig och börja mögla,precis som farmor!(dessutom har hon fläsk på armarna) och då vill ingen ha dej.Nej ut och ragga nu så hinner du ha kul med honom också,och tacka din syster istället för att klaga,utan henne ´hade du aldrig blivit klar!

2008-05-11 @ 20:10:51
Postat av: Monki

Filip: Man tackar. Bra att veta att de finns till utlåning.

Mia: Bli skrynklig och mögla, och fläsk på armarna. Jag??? Kan jag väl aldrig tro. :)

2008-05-11 @ 20:53:25
URL: http://chokladnoter.blogg.se
Postat av: Betty

och med honom följer......

Kramisar Betty
och det ska jag säga!

2008-05-12 @ 12:36:23
Postat av: Sandra

Vad roligt att du röstade! Glöm inte bort att tävla imorgon. Kram Sandra

2008-05-12 @ 21:15:33
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Kina

Så fruktansvärt oförskämt!! Jag är minsann ingen slavdrivare, jag gjorde ju det mesta av jobbet dessutom! Jag spenderade min ENDA ledig dag under vecka på att skrapa och tvätta din altan och vad fick jag till tack? Jo, vatten och en torr macka plus skit på offentlig plats. Ska du ha hjälp att måla framöver krävs det seriöst krypande. För att inte tala om vad jag gjorde åt dig igår på min första semesterdag!!

2008-05-13 @ 10:55:33
Postat av: Tiniusellinor

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2010-06-22 @ 08:00:57
URL: http://tiniusellinor.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0