Sjuka rikstadsledamöter

Jag såg på Insider igår. Väldigt intressant och upprörande!

Rikstadsledamöter jobbar (eller är i tjänst) 365 dagar om året. Om/när de blir sjuka så ska de enligt regler de själva skapat, sjukskriva sig första dagen. Även om det är en lördag eller söndag. Många av dessa ledamöter har beskrivit på sina bloggar att de varit sjuka (både influensa och magsjuka) och till och med varit tvugna att ställa in vissa uppdrag och möten de haft inbokade, men har de sjukskrivit sig? Nejdå, det har de inte! Då skulle de ju få en karensdag och förlora en massa pengar.
Jag antar att de inte har råd med det. Till skillnad från oss lågavlönade och arbetslösa som ska ha råd med både det ena och det andra.


Ikväll håller jag tummarna för att bonden åker ur Let´s Dance.

Kommentarer
Postat av: Filip!

Jag fet-håller med! Bedrövligt! Det verkade i alla fall vara like uselt på alla fronter, dvs lika kassa i alla partier. Fast det är ju en klen tröst!

Och ja - grisabonnen ska ut!!!

2008-03-21 @ 21:57:38
Postat av: Kina

Det är superskandal! Det värsta är att jag inte blir ett dugg förvånad...

2008-03-23 @ 15:12:03
Postat av: Emilix

det är ett underligt samhälle vi lever i! minst sagt!

2008-03-24 @ 00:31:54
URL: http://emilix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0