Usch för knäont!

rutor5

Usch vilken kväll igår!
Vi fick ju hem Vilgot, och han har ont i ett knä. Det hela verkade inte vara något större bekymmer till en början, men efter att ha badat, ätit tacos och legat i soffan och jäst en stund började plötsligt knät göra så pass ont att han inte kunde räta ut benet.

Efter ett tag fick han en panodil, men innan den började verka var det ju nästan mer synd om mig. Det är det värsta jag vet när ungarna har riktigt ont nånstans. Det är ytterst plågsamt för mig som mamma.
Jag var dessutom tvungen att bära honom både till säng och toalett, vilket ledde till att även jag nästan fick värk. Han är inte direkt lätt den unge mannen!

Nåväl efter över en timme med gråt och grin somnade i alla fall den stackarn till mammas vackra sångröst. Skönt tänkte jag, men 20 minuter senare var han vaken igen och låg och gnydde och grät för han hade så ont. Det här blir nog en lång natt tänkte jag, men nån timme senare och ännu en panodil så somnade han i alla fall och sov resten av natten.

Idag var vi ner till akuten och fick knät uppkollat. Självklart hade ungen inte ett dugg ont då! De klämde och kände och till och med röntgade knät, men hittade inga fel så det är väl bara att hoppas att det har gått över då.

rutor5

Kommentarer
Postat av: KP

Stackars mamma... Det var väl tur att ungen inte blödde nånstans, då hade det ju varit katastrof - du hade ju kunnat slagit upp ett jack i huvudet när du svimmade.
Förmodligen somnade inte Vilgot av din värna stämma - han låtsades nog bara för att få det lugnt och skönt!

2007-10-14 @ 19:23:29
Postat av: mostra

KP har nog rätt. Vad kan man inte stå ut med för att få lite lugn och ro!?
...han kan ju ha en liten miniskråtta som kryper runt.... eller så var det bara lite synd om i största allmänhet.

2007-10-15 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0