Det kom ett brev...

För några veckor sedan fick jag ett brev från Moderaterna.
Intressant tänkte jag och läste genast igenom brevet. Och visst var det intressant att läsa och konstatera att vi faktiskt tycker så väldigt lika om vissa saker.

Moderaten Ulf Berg skriver i sitt brev "Få saker är så viktiga för en människa som ett arbete att gå till. Att jobba och försörja sig ger självkänsla, det är stimulerande och utvecklande."

Ändå har regeringen tagit bort möjligheten för många människor att gå till ett jobb. Med införandet av 75 deltidsdagar i a-kassan tvingar man människor att tacka nej till deltidsjobb för att gå hemma och stämpla på heltid istället. I min värld rimmar det illa med det Ulf Berg skriver.

Själv har jag ca 5 dagar kvar att stämpla vid deltidsjobb innan jag tvingas in i det utanförskap som regeringen pratat så mycket om att minska. Tack för det regeringen!


Kommentarer
Postat av: mia

Monki:Skriv till vad är det han heter...du vet han..ja..han utan hår???-Och hjärna..NEJ,inte Göran Persson(ja han har inte heller någon hjärna)..han som sitter på arselet i riksdagen och bestämmer..JA!FREDRIK REINFELDTH(kan inte stava)..och fråga vad han tänkt med,om han nu tänkt..jag får inte stämpla alls..och jobb??Ja med nedsatt syn så är det inte lätt...HÄLSA FRÅN MIG OCKSÅ!!!

2009-01-03 @ 21:55:32
URL: http://lillaskrot.bloggagratis.se
Postat av: mamma

Jag håller också med om att de nya reglerna är jättedumma. Den som konstruerat dessa har inte förstått ett dugg om hur det fungerar i verkligheten. Skriv du till både Ulf Berg och Fredrik Reinfeldt! Ingen av dem har väl någonsin varit arbetslös och behövt stämpla, därför behöver de ha kontakt med någon som lever i verkligheten.

2009-01-04 @ 16:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0