Kvack, kvack.

Jag tror jag lärde mig virka när jag var ca 9 - 10 år och jag har alltid tyckt det är jätteroligt. Men det går i perioder sånt där, och nu är det flera år sedan jag hade någon virkperiod senast.

Jag har gått och varit lite sugen på att virka i flera månader nu, och när jag hittade ett roligt mönster här så var jag bara tvungen att köra igång.
Så här blev det.


 


Den första blev en naken groda. Den har redan hunnit byta hem och bor nu hos Oscar 1 år. Jag hoppas att de ska trivas med varandra.
Nästa groda fick tröja och strumpor, jag tycker att de är riktigt charmiga.


Kommentarer
Postat av: mia

ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNNTTLLIIIGEENNNNNNNNNN!!!Jag trodde aldrig du skulle bloggga igen!Kom ihåg vad jag sa:RIKTIGA bloggare skriver 3-5 inlägg OM DAGEN!!!Fast om du istället har virkat dessa supergulliga grodor så är du förlåten.KVACK!! KVACK!!

2008-11-25 @ 18:30:31
Postat av: Sara

Åh, vad fina grodorna är!! Du är ju superduktig! Själv är jag totalt värdelös när det gäller virkning och liknande sysselsättningar, så jag blir väldigt imponerad när jag ser sådana här konstverk. Hur lång tid tog det för dig att virka en groda?

2008-11-26 @ 17:04:06
Postat av: Betty

Så söta!

även om grisar ÄR gulligare...

Kramisar

2008-11-26 @ 17:40:40
Postat av: Monki

mia: ja, det blev en lång paus, men det är ju tur att du förlåter mig :)



Sara: Tack, tack. Det tar väl egentligen inte mer än några kvällar att virka en groda, men det kanske är att föredra att vara värdelös på handarbeten, för det är väl skaplig tantvarning på att sitta hemma och virka... :)



Betty: Ja, grisar är också söta. Kanske ska försöka få till en liten nasse me framöver.

2008-11-26 @ 22:02:45
URL: http://chokladnoter.blogg.se/
Postat av: Kina

Dom var söta! Det är väl inne med stickning om jag förstått rätt.

2008-11-27 @ 13:34:59
Postat av: Filip

Oscars groda äger! :) Dom är bra kompisar!! Tack å tack!

2008-11-29 @ 23:50:21
Postat av: kim

ah dom är sötah :D

2008-12-01 @ 20:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0