Något jag inte riktigt förstår... hm.

Smällare är förbjudna i Sverige och fyrverkerier ska man vara 18 år för att köpa, inneha och använda.
Allt detta kan man enkelt läsa sig till på polisens egna sida.

Vad är det då alla småkillar i 10/12-årsåldern springer runt och smäller???

Endera är det jag som inte fattar särskilt mycket om dessa saker, eller också finns det väldigt många föräldrar som inte bryr sig ett dugg om att det är fullkomligt olagligt att både köpa fyrverkerier åt sina barn och att låta barnen använda dem.

Man kan dessutom fråga sig om de inte förstår eller bara inte bryr sig om orsaken till att vi har åldersgräns på fyrverkerier. Det händer faktiskt att folk skjuter av sig både fingrar och händer.
Men vad vet jag?
Det kanske är värt det???

Kommentarer
Postat av: kim

det är idiotiskt ;|

2008-05-02 @ 21:29:34
Postat av: Kina

Idiotiskt var ordet!
Förmodligen bryr sig inte vuxna, ungarna måste väl få roa sig. Säkert är det många föräldrar som tror att deras ungar handhar dessa förbjudna saker på ett för dom och andra säker sätt! Pyttsan: av allt jag såg härom kvällen är det ett under att inte fler förlorar några kroppsdelar. Smällare + raketer + ungar i grupp = EXTREM FARA för kroppsdelar!

2008-05-03 @ 10:13:13
Postat av: mia

Kina kommenterade spöken
under tiden jag skrev...och när jag skulle skriva detta inlägg hann hob före!!!Jag kan bara hålla med henne,det var ungefär mina ord hon skrev!IDIOTISKT var ordet!

2008-05-03 @ 10:23:21
Postat av: Joana

Ja edt är ju sant...det är värsta tabu att köpa ut sprit och ciggaretter, men smällare det är liksom okej..

2008-05-09 @ 12:51:35
URL: http://atletico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0