Coca-Cola och Blåbärssoppa

Jag hoppas alla hade en riktigt trevlig julafton, med massor med julklappar och god julmat!
Själv levde jag på blåbärssoppa och Coca-Cola på julafton.

Jepp, magsjukan slog till natten till julafton och höll sen i sig i stort sett hela dagen. Så något julfirande har det inte blivit för min del.

Ungarna däremot evakuerades ner till Mormor och Morfar så fort de hade vaknat på morgonen. Därnere festades det och firades det hej vilt utan någon tanke på sjuka mig.
Nej då, så illa var det inte. Vi höll telefonkontakt under dagen, och jag erbjöds till och med att få komma ner och sitta ute på altanen och titta in genom fönstret när julklapparna skulle öppnas. Tack!

Idag är det den årliga släktmiddagen som jag givetvis också missar eftersom det är 48 timmars karantän som gäller.
Nåja, det är kul med jul!  =-)

Kommentarer
Postat av: mia

Ja men GRATTIS!!!Själv så hade jag magsjuka natten mellan söndag och måndag med hög feber...men på måndag (14-15/12) em kröp jag upp och lade mig i köket.Tisdag pallrade jag mif till Hass på julfika på kvällen.Någorlunda pigg den 18:e,den 23 dec ska granen kläs men klockan 06.35 ringde jag Thomas på arbetet då hade jag magsjuka igen!!!"tomten skulle sen pynta på natten till julaftonen (och det blev gjort,vem har tid att vara sjuk??)Julen blev sedan inte coca-cola och blåbärs soppa kan jag lova!!Ska nu knäcka extra som STOPPAD KORV!!Hoppas du piggat på dig och slipper tillbringa nyår på altanen..kram

2008-12-26 @ 21:43:22
URL: http://studentum.se/blogg/mammamia
Postat av: Filip

Uffaa... jaa, Thea tömte ur allt maginnehåll i sängen natten mot julafton och var blek hela dagen efter, sen åkte jag på det hela igår, så det blev inga festligheter eller utgång, å sen var det Grace's tur... Hon hann väl lagom få ur sig det mesta inna hon satte sig på tåget och flyget hem... inte helt rätt mot sina medmänniskor men vad gör man om man har ett flyg att passa...

Stackars alla oss magsjuka i alla fall!! O god fortsättning... typ!

2008-12-26 @ 22:39:19
Postat av: Monki

mia och Filip: Ja, visst är det väl underbart med magsjuka. Skönt att höra att man inte är själv om eländet. God fortsättning!

2008-12-26 @ 23:17:20
URL: http://chokladnoter.blogg.se/
Postat av: Kina

Jaja, så illa var det väl inte; altanen är ju ialla fall inglasad och fylld med värmeljus. Jag erbjöd mig ju även att hämta dig på släpvagnen...

Vi festade ju inte allt för mycket utan dig. Och ungarna var något lite låga, inte för att dom saknade dig utan paketerna från dig!

2008-12-27 @ 17:32:05
Postat av: kim

hihihihihi jaja jag och morfar är de enda som sluppit magsjuka......en så länge -.- men dt är bara för att vi är BÄST:D<333333333333333333

2008-12-29 @ 20:16:09
Postat av: mia

Kim:Mickis,Daniella och Thomas har också klarat sig..mammaor får detta för att skydda sina älskade barn och närstående(som INTE klarar denna pers)eftersom VI ÄR BÄST!!!!!!=)

2008-12-31 @ 21:03:49
URL: http://lillaskrot.bloggagratis.se
Postat av: Monki

mia: haha, precis så är det!

2009-01-01 @ 19:32:27
URL: http://chokladnoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0