415 kronor fattigare.

Idag har jag varit till tandläkaren, vilket jag tycker är riktigt trevligt. Ja, faktiskt så är det så. Jag älskar att gå till tandläkaren. I alla fall när det bara är undersökning. Jag ligger där och känner mig så ompysslad så jag helst aldrig vill gå därifrån.

Inga hål hade jag, men lite tandsten som hon tog bort. Det hela var över på ca 20 minuter och det var då det otrevliga började! Betalningen! 415 kronor kostade det, och då hade hon ändå dragit av 150 kronor (tydligen är det något nytt, att man har 150 kronor i bidrag per år). Jag begriper inte hur det kan vara så dyrt! Jag menar, 565 kronor för 20 minuter.
Och så tycker man att det är dyrt att gå till frissan!?

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja man blir ruinerad!Min tandläkare drog ur en massa tänder på mig inför transplantationen,och skulle ordna nya men det hann vi inte eftersom jag åkte in på organ byte.Nu måste jag batala dessa nya tänder helt själv...eftersom de KALLAS skönhet!!!Fatta de drog ur mina tänder och jag "råkade bli opererad innan de var klara"då gör de inte klart,Förut betalade jag en viss del,nu ALLT!!!OCKER!!!Jag ska starta eget!!

2008-09-03 @ 08:29:56
Postat av: pysselpralinen

Jag håller med dig till hälften. Jag gillar min tandläkare väldigt mycket, hon är jättetrevlig, har snygga tänder (det måste dom ju ha för att vara trovärdiga) och pratar om intressanta saker (som shoppingresor till NY mm=)). Men jag gillar inte att betala drygt 600 som jag gjorde senast. Så, mina känslor inför tandläkarbesök är blandade.



Å andra sidan tycker jag inte att det är skitkul att betala en tusenlapp för ett frissabesök heller. =)

Fast självklar förstår jag ju att de också måste tjäna pengar på nåt sätt...om inte annat till sina NY-shoppingresor.;-)



Efter att jag också haft mina presentpapper i garderoben i en påse som bara gick sönder mer och mer för varje gång jag flyttade den fick jag nog. Kan ju säga att röret snabbt fylldes av mina rullar. Dags att folk börjar fylla år lite oftare! =)

Nu ska jag kolla in din blogg, den låter spännande och mumsig! Kul att hitta en ny! =)

2008-09-03 @ 20:52:39
URL: http://pysselpralinen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0