nya skor

Idag efter jobbet så skjutsade jag Vilgot till Avesta. Han skulle träffa Mormor där för att följa med henne till badhuset. Det passade bra eftersom Kims pass ändå skulle hämtas. Polisen har dock bara öppet till kl. 15.00 och Vilgot skulle inte träffa Mormor förrän kl.17.00. Alltså var vi tvungna att fördriva tiden genom att strosa runt i lite affärer.
H&M först. Där hittade vi ett par badshorts till lille herrn. Vanliga badbyxor duger tydligen inte längre.
Sen tog vi en fikapaus. Vilgot fikade macka, chokladboll och jos, och jag tog en kaffe och chokladbiskvi. Efter fikat knallade vi bort till Hemtex och kollade efter svarta fransgardiner i panelmodell. De hade alla möjliga färger, men inte svart, så jag  tröstade mig genom att köpa lite soffkuddar istället.

Eftersom klockan tickade väldigt sakta så gick vi in i skoaffären. Inte för att jag skulle köpa några skor, men man kan ju alltid bara titta. Trodde jag!
Direkt till höger inne i affären stod dem och tittade bedjande på mig. Jag lovar att jag hörde "ta med oss hem, låt oss få bo hos dig".
Nåja, man kan ju alltid bara prova dem och ställa tillbaka dem på hyllan sen. Trodde jag!
Väl på fötterna så bönade och bad de ju ännu mer! Jag försökte verkligen ignorera dem, men det var lönlöst. Det var bara att gå till kassan och betala och ta dem med hem. Så nu bor dem hos mig och jag hoppas verkligen att de kommer att trivas!


image51

image52

Kommentarer
Postat av: Betty

Tjusigt!
Men känner jag dej rätt kommer dom nog vara ute på vift en hel del, hoppas bara dom hittar hem till kvällen!
Kram, Betty

2008-03-06 @ 12:57:00
Postat av: Kina

Det låter nästan som du är shopoholic.

2008-03-10 @ 20:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0