Betong och Syrener

Jag blev inspirerad igår.
Grannen berättade att hon hade gjutit rabarberbetongfat, så jag var över och kollade och blev så sugen på att gjuta betongsaker jag med.
Några betongkrukor skulle inte vara fel.
Vi får se, jag har lite annat att pyssla med först.

Gårdagen ägnades åt att måla klart pallkragar först, och sen grävdes det upp småsyrener hos mor och far som sedan planterades utmed staketet hos oss, i gropar som Vilgot varit så duktig och hjälpt till att gräva.

Syrenerna räckte dock inte hela vägen, så det blir till att hämta fler idag och göra klart.
Det ska tydligen vara fel tid nu att flytta syrener, med de ser ut att må bra så jag tror det går i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Slavdrivaren

Vilken tur att dom överlevt natten. Stavarna ropar efter dig till kvällen...!!

2008-07-11 @ 13:03:38
Postat av: kim

hejhej, godmorgon var ju tvungen att titta din blogg, igår sa du typ, nej jag har inte bloggat nåt ( l r om det var i förrgår, men det är ju typ 7 inlägg.

2008-07-11 @ 14:00:59
Postat av: Filip

Äh, det är aldrig fel tid att flytta växter om man gör det när man själv har tid. Det som inte överlever i ens trädgård skall ej finnas där in the first place. Vinna eller försvinna! Å du - du ska se min klematis - den börja blomma nu!!! (Skrattar och fattar att du vet att det är en av få växter jag kan namnet på!)

2008-07-12 @ 17:23:07
Postat av: Monki

Filip: Du har nog rätt, för syrenerna verkar då fortfarande trivas. Och det är väl bra att du vet namnet på åtminstone en växt. Kommer förbi och kikar på den någon dag.

2008-07-13 @ 12:40:15
URL: http://chokladnoter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0