Kim har åkt till Italien

Idag har min Kim åkt till Italien tillsammans med 31 andra skolkamrater. Hon ska vara där i 4 dagar och bo ensam i en Italiensk familj.

De ska på studiebesök till Massa Maritima, som är en medeltida stad, och på sightseeing i Follonica. De ska besöka Agriturismo Tesorino, Valpiana och få se olivoljeproduktion och alternativ energiproduktion. Och så ska de shoppa och se lutande tornet i Pisa.

Jag hopppas de får det riktigt bra och kul, och att Kim trivs med familjen.
Själv tycker jag att det är lite jobbigt att hon är så långt borta.

Ja ja, jag vet att jag är jollig!

Den här kraken fick följa med som resesällskap. Det är en present till värdfamiljen.

image82

Kommentarer
Postat av: mamma

Jodå, det är fler som är jolliga. Jag undrar hur Kimsevimsan skall klara sig så långt borta? Fast jag vet det går bra! Jag saknar henne i alla fall. mormor

2008-05-21 @ 20:46:20
Postat av: mia

Hon klarar sig Monki.Jag lovar att familjen tar väl hand om henne nät de får en sådan fin Dalahäst,du är snäll du!Undrar bara vad de tror om svenskarna?!

2008-05-21 @ 21:47:54
Postat av: Sara

Jag förstår att du känner dig lite orolig, men åh vilket äventyr för en blivande 13-åring! Tänk vad många nyttiga och spännande erfarenheter man får av en sån resa. Kim klarar sig dessutom alldeles utmärkt, det är jag helt övertygad om. Oscar var ju i Tyskland med några andra barn och två fritidsledare redan som 11-åring, och det gick så bra så. :-)

2008-05-22 @ 20:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0