Skolavslutning

Den blomstertid nu kommer med lust och fägring stor...

Ja, nu har barnen sommarlov. Avslutningen var igår, lika högtidlig som vanligt, med fanbärare och trummor och finklädda barn som tågade genom stan till kyrkan. Det är så fint, och kyrkan är väl aldrig så fylld som vid skolavlutningarna (skulle jag tro).
Väl i kyrkan bjöds det på vacker sång och lite tal, och till sist så tog rektorn av sig slipsen och satte på sig solglasögonen. Ett säkert tecken på att nu är det sommarlov!

Lite vemodigt känns det , det var sista gången Kim var med och tågade genom stan. Till hösten börjar hon ju på högstadiet. Jag kan inte förstå att min lilla plutta har blivit så stor.


Kommentarer
Postat av: mia

Jag vet hur det känns Monki...Kan du fatta att Mickis har gått ut första året på gymnasirt???Och Skrot ska börja på lekis...dessutom var jag på middag med Inger Karlsson igår!Det börjar bli en vana,hon längtar efter mina bujjar dessutom

2008-06-06 @ 16:12:03
Postat av: kimu

usch ta borth!

2008-06-27 @ 17:18:46
Postat av: Hallvardkaisa

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2009-07-16 @ 10:29:28
URL: http://hallvardkaisa.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0