Äntligen snö igen - vi får se hur länge det varar.

Åh, vad glad jag blev när jag steg upp och tittade ut i morse. Äntligen vitt ute och snöade för fullt gjorde det. Härligt! Det var bara till att klä på sig och gå ut och börja skotta.

Efter ett tag tog jag en paus och åkte ner till pappa och fick lite kaffe. Passade på att läsa tidningen också och såg då att synsam fyller 40 år och firar det genom att erbjuda synundersökning för 40 kr. Perfekt, tänkte jag som har tänkt kolla upp synen länge men varit för snål. Så resten av skottningen fick vänta medan jag var till synsam. Det var inga större fel på min syn. Ett litet brytningsfel, men inte så jag behöver glasögon. Skönt!

När jag nu ändå var på stan så passade jag på att vara in på Goodholms också och lyckades komma därifrån med en liten cultpåse innehållandes en förvaringsburk att ha kaffe i.
image39

Sen hem och fortsatte med snön. Blev alldeles blöt av svett innan jag var klar, men det är rätt skön träning att skotta snö. När sen Kim kom hem så fick jag nästan skäll av henne för att jag hade skottat. Det ville ju hon göra. Vi får väl slåss om det hädanefter.

Kommentarer
Postat av: Linda

Neeej ge mig sommar, inte snö. Jag som höll tummarna på att det kaaanske var våren som smög sig på ( I Januari, haha)

2008-01-30 @ 22:40:37
URL: http://www.lahlzen.blogg.se
Postat av: Annika

Jag vill också ha snö!!

2008-01-30 @ 22:47:34
URL: http://annikaedvardsson.blogg.se
Postat av: Kina

Visste är det HÄRLIGT med snön, o dessutom så mycket!! Det ska tydligen fortsätta 2 dar till, tyvärr med stormstyrka...
Gratis till din perfekta syn... jag mår illa...!

2008-01-30 @ 22:57:10
Postat av: Betty

Vi har också fått mer snö, det bara vräker ner. Lapphandskar!
Tur vi får åka till sol o värme till veckan.
Kramisar, Betty

2008-02-01 @ 14:31:38
Postat av: Maja

Hej Monki, vad mysigt ni börjar få det hemma. Vilka snygga tapeter du har fyndat, kul att få se hur det blir när dom kommer upp. Cultinköp är alltid kul, även om mycket mer gärna skulle kunna få följa med hem! Ha en trevlig helg, hälsa med dig! Kram Maja

2008-02-01 @ 16:05:27
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Postat av: Oliviia

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-10-07 @ 14:24:24
URL: http://oliviia.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0