Winnerbäck i dalen

Sommaren 2005 hörde jag för första gången talas om Lars Winnerbäck. Han skulle då spela i Säterdalen och jag och en kompis kunde inte begripa hur folk gladeligen betalade 300 kronor för att gå och se på någon för oss helt okänd gubbe!
Det hutlösa priset, det faktum att han för oss var helt okänd och ett ihållande spöregn den dagen gjorde att vi valde att stanna hemma.

2,5 år senare satt jag i bilen med radion på och fick då höra en helt underbar låt som fastnade totalt i mitt huvud. Några veckor senare hörde jag samma låt igen, och fick då veta att det var Winnerbäck och Miss Li som sjöng Om du lämnar mig nu.
Skiva var givetvis tvunget att införskaffas, och numer kan jag väl förstå att de betalade 300 kr för att se honom.

I Onsdags var det så dags för Winnerbäck i Säterdalen igen. Den här gången med lite högre pris, men å andra sidan strålande solsken och Miss Li också. Riktigt bra måste jag säga att det var, förutom Cissi och Nour som också är med på turnén. Det hela hade helt klart varit bättre utan deras mycket konstiga sexualundervisning eller vad det nu var de hade för sig!?!?

Ja, och att Winnerbäck skule vara en gubbe som jag trodde, det stämmer ju inte alls. Snarare en ung man i sina bästa år. (Det har visat sig att han är endast några dagar äldre än mig.)




Kommentarer
Postat av: Betty

Ja visst är han bra!

Kramisar

2008-08-03 @ 21:09:36
Postat av: Mia

HA!HA!HA! Är han ingen gubbe om han är några dar äldre än dej???????Du är ju TANT alla fall..(fråga Kim om du inte tror mej)..tillskillnad mot mej!!!En ungdomlig,och cooool,morsa!!!Det du!

2008-08-11 @ 16:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0